Kortárs káosz a Trafóban
Letisztultság és káosz, ember vs. kultúra –harc a kettős világrendben egy impulzív táncelőadásban, József Attila Szabad ötletek jegyzékének inspirálásával. November 13-án és 14-én Kun Attila és a Közép-Európa Táncszínház legújabb előadása látható a Trafóban.
A Tiszta föld nem hagyományos táncprodukció: test és lélek egyként létezik a színpadon, a táncosokból pedig József Attila Szabad ötletek jegyzéke által inspirált mondatok szakadnak ki. Kiindulási pontok ember és kultúra harcához, a művész és a művészet helyének megkereséséhez. Hogy megtaláltatik-e ez a hely, kiderül november 13-án és 14-én!
Ellentétpárok feszülnek egymásnak a Tiszta földben. Kettős világrend jelenik meg, melyben mindannyian keressük a helyünket. Ez határozza meg Kun Attila és a Közép-Európa táncszínház új produkciójának mind zenéjét, mind a képi világát. Nem véletlen, hogy József Attila Szabad ötletek jegyzékét választották szövegeik kiindulási alapjául, egyfajta korképül, hiszen a huszadik századot felforgató költő munkájában is jelentős szerepe van az összeegyeztethetetlenségnek. Ezúttal táncosok nyúltak ehhez a rendkívüli anyaghoz, amelyből kiindulva saját gondolataikat és érzéseiket fejezhetik ki – a lehető legplasztikusabb módon.
Nem ez az első eset, hogy szöveges produkciót láthatunk a társulattól, korábbi munkáikban is dolgoztak már szöveges anyaggal. A sokszor díjazott, méltán elismert koreográfussal és a nagy múltú társulattal Natalia Iwaniec, hitelesített Gaga-oktató dolgozott együtt a próbafolyamat során, így egy egészen különleges mozgásvilág kerül szemünk elé az új előadásban. A Gagában test és lélek nem határolódik el egymástól, a táncosok egyként kezelik fizikai és mentális részüket. A nemzetközileg is igen nagy népszerűségnek örvendő mozgásformát a magyar közönség nemcsak az Ohad Naharin által alapított Batsheva Dance Company-tól, hanem akár a Naharin tanítvány Sharon Eyal tavaly a Trafóban bemutatott Hause című koreográfiájából ismerheti már.
A Tiszta föld nem tisztán Gaga, de a táncosok munkáját nagyban meghatározta ez az egyedülálló gondolkodásmód.
A Közép-Európa Táncszínház mindig is nagy figyelmet fordított a fiatal tehetségek felkarolására. D.E.E.P. (Dance for Everyone Education Program) oktatási programjuk keretei között nemcsak az amatőröknek és a pályakezdő fiataloknak nyújtanak képzési lehetőséget, hanem az ifjú táncosok több lépcsős képzésben fejleszthetik képességeiket, és szerezhetnek professzionális tapasztalatot. De az új energiák nemcsak ebből a programból áramolhattak be a Tiszta földbe. A SÍN Kulturális Központ által 2013-ban alapított InterCity díjat neves együttes-vezetők és koreográfusok Sebők Cintiának, a Győri Táncművészeti Szakközépiskolában végzett táncművésznek ítélték, ő is szerepel a most bemutatandó produkcióban!
A Közép-Európa Táncszínház (KET) nagy múltra tekint vissza: Magyarország elsőként alakult táncszínháza. Fennállása óta több mint 40 koreográfus dolgozott a folyton megújuló társulattal. Olyan művészeket hívnak meg, akik elképzeléseiket nem a bevált és biztonságos formák mozgásnyelvi kliséiben valósítják meg, hanem a járatlan út veszélyeit is vállalva bátor, sajátos kifejezési eszközökkel hozzák létre előadásainkat.2013 őszén kérte fel Szögi Csaba Kun Attilát művészeti vezetőnek.
A tavalyi évben játszottak az Átriumban, a Nemzeti Táncszínházban és a MüPában is. A Trafóban korábban a KET ebben a felállásban még nem lépett fel, ezért a mostani alkalom nagy jelentőséggel bír a társulat életében.
Koreográfus: Kun Attila
Alkotótársak: a KET táncművészei
Dramaturg: Lőrincz Ágnes
Jelmeztervező: Kasza Emese MEI KAWA (http://meikawa.com)
Fényterv: Fogarasi Zoltán
Színpadkép: Hrotkó Bálint, Szemerey Bence (Fényművek)
Asszisztens: Fodor Katalin
Előadók: Frigy Ádám, Hargitai Mariann, Horváth Adrienn, Ivanov Gábor, Jakab Zsanett, Kovács Péter, Mádi László, Palcsó Nóra, Sebők Cintia
Vélemény, hozzászólás?
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.