logo_hu470x320.v2

 

Október 3 – án, azaz ma veszi kezdetét Magyarország legjelentősebb kortárs művészeti fesztiválja, megújult formában és arculattal – már huszonharmadik alkalommal.

 

 

 

 

Október 3. és 19. között 47 helyszínen közel 250 program lesz, a komoly- és könnyűzene mellett jazz, tánc, kortárs zene és opera, színház és újcirkusz, képzőművészet, divat és design, irodalmi program és fotókiállítás színesíti a palettát. A már megszokott helyszínekhez – a Művészetek Palotája, a Zeneakadémia, az Erkel Színház, a Budapest Music Center, a Trafó, a Millenáris, az Átrium Film-Színház, a Bálna és az A38 – csatlakozik a Müpánál felállított CAFe Sátor, de a romkocsmákba és a közterületekre is beköltözik a kortárs kultúra. Tovább színesíti a programkínálatot, hogy 2014-ben három nagy múlttal rendelkező esemény is a CAFe keretében valósul meg: a hazai és a nemzetközi formatervezők legjavát bemutató 11. Design Hét Budapest; az Art Market Budapest kortárs képzőművészeti vásár és az Armel Operaverseny és Fesztivál 2014-es döntői.

 

Tánc a CAFe – nötödik évszak

 

Az ötödik évszak – A Kecskeméti City Balett bemutatója

(Október 8., 19:00 – MÜPA)

 

A német származású brit zeneszerző, Max Richter újrakomponálta a koncerttermek egyik legnépszerűbb darabját, a Négy évszakot. A Vivaldi-mű részleteit átcsoportosító és elektronikus hangszínekkel is operáló darabot 2012-ben mutatták be Londonban, a következő évben pedig – Daniel Hope hegedűszólójával – világszerte nagy feltűnést és sikert aratva CD-n is megjelentették. A Vivaldi-muzsikát rafinált és finom eszközökkel maivá transzformáló darabhoz Barta Dóra és Andrej Petrovic készített kétrészes koreográfiát.

Barta Dóra koreográfiája (Négy évszak) – az emberi lélek fejlődésére, az emberöltőn belüli lélekszakaszok változására fektetve a hangsúlyt – az évszakok váltakozásában rejlő alapmetaforát bontja ki. A világhírű Akram Khan táncszínházi műhelyéből induló Andrej Petrovic munkája (Az Ötödik) az ember mindennapi viszonyait meghatározó szabályok változékonyságára fókuszál, illetve arra, hogy mennyiben “működünk” másként a nyilvánosság és a magánszféra terében.

A Nemzeti Táncszínházzal közös bemutató.

 

eotvos_peter_2_250

 

Válogatás 70 – Eötvös Péter tiszteletére

(Október 12., 19:00 –  MU Színház)

 

 

 

 

Eötvös Péter: Cadenza

Eötvös Péter: Two poems to Polly

Eötvös Péter: Harakiri – kamaraopera

“Tale” – kortárs táncprodukció Eötvös Péter zenéjére

 

 

 

Eötvös Péter zenei gondolkodására különösen erősen hatott a színház és a film, legtöbb kompozíciójának hátterében valóságos dialógusok, szituációk vagy drámai konfliktusok pulzálnak. A kamaraművek és nagyzenekari darabok komponistája később elemi erővel hódította meg az operaszínpadot, olyannyira, hogy manapság Eötvösre sokan kizárólag operaszerzőként gondolnak. A születésnapja tiszteletére adott koncert műsora az operához vezető út izgalmas állomásait mutatja be.

 

barba-superjumbo

 

A Mary Wigman Dance Evening – Táncrekonstrukció

(Október 14., 20:00 – Trafó Kortárs Művészetek Háza)

 

 

 

 

 

 

 

Különös rekonstrukciós kísérlet zajlik a szemünk előtt: Fabián Barba Mary Wigman kilenc rövid szólóját rekonstruálja, építi, illetve teremti újjá. Azok közül a darabok közül válogatott, amelyeket a modern tánc úttörője 1930/31-ben amerikai turnéja során táncolt el. Hármat egyenesen Wigmantől lesett el a táncos-koreográfus – addig nézte a korabeli filmfelvételeket, ameddig megtanulta a mozdulatokat, a további hat újrateremtéséhez fotókat, Wigman-szövegeket és korabeli kritikákat használt. Fabián Barba különös kísérlete nem menekülés a múltba, nem is egy nem oly távoli időszak romantikus köntösbe csomagolása. Éppen ellenkezőleg, arra szeretne rámutatni, hogy azt, ami egykor annyira fontos és divatos volt, az idő hogyan alakítja át, formálja mássá, hogy az egykor annyira bejáratott, ismert reprezentációs minták hogyan válnak furcsává, különössé, távolivá nyolcvan év elteltével.

 

 

 

Részletek és jegyvásárlás: http://cafebudapestfest.hu/

 

Program: CAFe_programfuzet_2014