A Gödöllő Táncszínház május 9.-én mutatja be Millió Dolláros Bébi című táncszínházi produkcióját a gödöllői Művészetek Házában. Az előadást Clint Eastwood hasonló című Oscar-díjs filmje és F.X. Toole, a film alapjául szolgáló, Millió Dolláros Bébi című novellája alapján álmodták meg a készítők.

A Gödöllő Táncszínház Millió Dolláros Bébi című előadásában ezúttal a boksz és a tánc egymásra találásának lehetünk szemtanúi a színpadon, ami igazán izgalmas összhatást teremt a nézők számára.  Péli Nagy Kata a Táncművészet magazin főszerkesztője a darab sajtótájékoztatján arról beszélt, hogy a bokszolóknak hasonló kitartásra és szívósságra van szükségük, mint a táncosoknak. “A boksz lényegében a küzdés maga és nem az ellenfél legyőzése.” – mondta. “Saját magunk leküzdése és saját határaink átlépése. A táncművészet se nagyon más. Saját korlátaink átlépése, küzdés szintén, nap mint nap, percről percre. Ha kell, a színpadon, ha kell a próbateremben, csakúgy mint a sport esetében.”

Péli Nagy Kata szerint ennek a műnek a megszületése mérföldkő a hazai táncművészet szempontjából, hiszen talán ez az első alkalom. hogy egy sikeres amerikai filmnek a táncszínházi adaptációja kerül színpadra. Ráadásul egy olyan táncnyelvet használnak az alkotók –  a kortárs és modern tánc nyelvét – amire nem nagyon jellemző a történetmesélés. Ez a klasszikus balettre jellemző elsősorban, míg a kortárs tánc sajátossága inkább a l’art pour l’art, táncolj magadnak jellegű előadásmód.

Gödöllői Táncszínház: Millió Dolláros Bébi fotó

A darab zeneszerzője Mihály Tamás Kossuth-díjas és Liszt Ferenc- díjas zeneszerző, az Omega együttes tagja. Elmondása szerint nagy megtiszteltetés és igazi kihívás számára egy kortárs táncszínházi előadás zenei világának kidolgozása, mert ilyet még nem csinált korábban. A zenék válogatása során a legfőbb szempont volt számára, hogy olyan zenéket találjon, amelyek illenek a történethez és a benne mozgó karakterekhez, tehát a zene a tánc szolgálatát képezze. “Az volt a szerepem, hogy a zene eszközeivel segítsem a mondanivalót. Aláhúzam ott ahol hangsúlyos és ne tolakodjak előre ott ahol nem hangsúlyos. Megpróbáltam olyan zenéket írni és találni, amik a legjobban illeszkednek a darab mondanivalójához.” – mesélte.

A Millió Dolláros Bébi rendezőjétől, Ardai Tamás, 7-szeres Telly Awards-díjas filmrendező, operatőrtől, megtudhattuk, hogy a nézők egy rendkívül érdekes és formabontó előadásra számíthatnak, amelynek rendezése számára is igen izgalmas volt, hiszen a színpadon nehezebb egy történetet felépíteni, mint a filmvásznon. A történetről Ardai Tamás elmondta, hogy az előadás alapját elsősorban a négy novellából álló könyv egyik története képezi, amely a bokszoló lány történetét dolgozza fel. “A film jobban kibont bizonyos történeti szálakat, mi pedig jobban ragaszkodunk egy történethez.” – mondta. “Ki tudtam alakítani egy olyan világot, ami majdnem film. Két olyan dolgot jelenít meg a koreográfia, ami egyben ad egy egészet. A bokszoló teste és lelke külön jelenik meg. Ha akarom ezt nézem, ha akarom azt nézem – így egyfajta interatív vágást engedélyez a nézők számára.”

Kézér Gabriella koreográfus kifejtette, hogy ritkán van arra példa, hogy rendező, zenei rendező és koreográfusok olyan összhangban tudjanak együtt alkotni és dolgozni, mint amilyenben ők együtt voltak, mondhatni minden szabadságot megkaptak a rendezőktől, így nem volt nehéz megálmodni a koreográfiát.

Vajda Gyöngyvér a táncszínház másik koreográfusa a későbbi terveikről elmondta, hogy a Gödöllő TáncSzínház a bemutatót követően szeretné, ha az előadás a fővárosban és számos más nagyvárosban is színpadra kerülhetne. Ez azonban még a jövő zenéje, most a legfontosabb szempont számukra, hogy a május 9.-ei bemutató a lehető legjobban sikerüljön.

Gödöllői Táncszínház: Millió Dolláros Bébi fotó

A Millió Dolláros Bébi című produkció legfőbb támogatója a Gilda Max. Tóth A. Péter stratégiai marketing vezető a sajtótájékoztatón azt mondta, nagy örömmel biztosította a helyszínt a TáncSzínház részére a produkció létrejöttéhez, hiszen a mozgás bármilyen formája, így a tánc is fontos a Fitnesz terem hálózat gondolatiságában. A Gilda Max nem csak helyszínt biztosított a táncosok felkészüléséhez. Miló Viktória és Zana Mónika edzők segítették a táncosok felkészülését, hogy minél hitelesebbek legyenek a színpadi boksz jelenetek. Ezen kívül a sportolók részesei is lesznek az előadásnak.

A sajtótájékoztatón bemutatott részletek alapján elmondható, hogy a Gödöllő Táncszínház ezzel az új előadással hű maradt mottójához, mely szerint fontos számukra, hogy előadásaik érthetőek, szórakoztatóak és mesélőek legyenek a nézők számára.

— mano