Scardelli Krisztina

Scardelli Krisztina

Scardelli Krisztina 14 évesen kezdett táncolni Magyarországon. Történelem szakon végzett tanulmányai, majd befektetési bankban végzett munkája mellett egyetlen pillanatra sem veszítette el érdeklődését a táncművészet iránt.

Több stílust kipróbált az évek során: társastánc, sztepptánc, reggaeton, lindy-hop, színház-jazztánc, musical, balett. Tanárai között volt Pirovits Árpás, Janicsek Gábor és Richard Joerss Magyarországon, de rendszeresen részt vett a Broadway Dance Center kurzusain is New Yorkban.

A kedvenc tánca mindig az argentin tangó volt, mely táncban megtalálta azokat az elemeket, amelyeket mindigis keresett: természetes mozdulatok, érzékenység, érzékiség, elegancia, lágyság, folyamatosság és a partnerrel való intezív kapcsolat és kommunikáció.

A budapesti évek után, 2013-2015 között New Yorkban kapott intenzív tréninget Jorge Torrestől, majd 2016-tól Michael Nadtochitól és Eleonora Kalganovától tanult, akik legkedvesebb mentorai lettek. Krisztina hisz abban, hogy az argentin tangó több lehetőséget nyújt az emberek számára, mint a tánclépések elsajátítása. Ha a táncot a megfelelő módon, megfelelő formában használjuk, képes gyógyítani, önbizalmat fejleszteni, motiválni, tanítani, és empátiával, figyelemmel párosulva a tánc képes kultúrákat összekepcsolni. Híve az UNESCO által meghírdetett kezdeményezésnek, mely javasolja az érzelmi intelligencia tréning bekapcsolását az oktatásba, tanításba.

A koncepció: „Hiszem, hogy az ember, az emberiesség, a természetesség érzése nagyon fontos eleme minden kapcsolat kialakításának, a táncpartnerek közötti harmónia megteremtésének. Ez az alapelem az, amivel az argentin tangóban is foglalkozunk, miközben tiszteletben tartjuk egymás határait, képességeit és vigyázunk egymás szellemi, érzelmi, fizikai egészségére. Az egyensúly belőlünk fakad és minden apró rezdülésünket közvetíteni tudjuk a partnerünk felé a táncban. A tangó egyik legnagyobb kihívása ennek az érzékeny kommunikációnak a megtanulása, annak elsajátítása, hogy teljes figyelemmel tiszteletben tartsuk ezeket az energiákat. Minden mozdulattal energiát közvetítünk a partnerünk felé. Ez az az energia, ami lehetővé teszi a vezetést és a követést egyaránt.

Az első tangólépéseinktől kezdve azt tanuljuk, hogyan tudunk monél kifinomultabban bánni ezekkel az energiákkal. Ahogy egyre több lépést ismerünk, egyre jobban megismerjük testünk határait is, a korlátokat, az előnyöket és azt, hogy egy-egy hibát hogyan formálhatunk át valami jóvá, vagy hogyan alkothatunk valami egyedit és különlegeset, ami jó érzéssel tölt el bennünket.

Az óráim során hangsúlyt helyezek az egyensúly és a technika fejlesztésére, amely segít a táncosoknak, hogy kényelmesen érezzék magukat a tánc során testben és lélekben egyaránt, fejlesztve magabiztosságukat saját stílusuk kialakításában és képességeikben. Lánytechnika óráimon ugyancsak hangsúlyt fektetek az egyensúlyra, a talaj stabil használatára és a kényelemre, valamint új technikai ötleteket adok, hogy a hölgyek, hogyan mutassák meg nőiességüket az argentin tangóban: hogyan játszanak elegánsan, sikkesen a ritmussal, és hogyan használják lábfejüket játékos, nőies formákban. A másolást egy tanulási fázisnak tekintem, az első lépésnek a saját stílus kialakításában és ez utóbbira bíztatom minden meglévő és jövendő tanítványomat. Ahogy anyukám mondta: „Ha csak egy picivel többet értél el az életben, mint én, már nem volt hiába az erőfeszítésem.”

A tanításban sincs másként. A cél, hogy kényelmesen és sikeresen tudj táncolni a világ bármely pontján bárkivel, azáltal, hogy széles repertoárral rendelkezel stílus és lépések tekintetében, és ezek közül szabadon választhatsz a parketten.”

Budapest
Argentín tangó
felnőtt

Üzenet küldése

Scardelli Krisztina