#bachalley – Bach átjáró címmel Rákász Gergely orgonaművész a klasszikus zenei szerzőt és a street dance táncot társítja új műsorában, amelyet 2015. augusztus 9-én mutatnak be a Városmajori Szabadtéri Színpadon Tihanyi Ákos koreográfiájával.

“Szeretek egyedi dolgokat színpadra vinni. Sok crossover produkciót, a klasszikus zenét és a moderntáncokat elegyítő filmet néztem meg, és úgy éreztem, hogy gömbölyű zenére próbálnak szögletes táncot csinálni, ezért szétesik. Bach fúgái viszont szögletes zenék” – mondta Rákász Gergely az M1 aktuális csatorna hétfői műsorában.

Tihanyi Ákos kitért arra, hogy a négy szólamot külön-külön megkoreografálták, és ezek elegye alkotja azt a táncvilágot, amit a néző látni fog. Mint elhangzott, a műsor egyik fő célja, hogy a nagyközönségnek is megmutassák Bach fantasztikus muzsikáját.

A tánc a No Comment hiphoptánc-iskola tagjaival valósul meg.

Rákász Gergely:
#bachalley 

Bach fúgák

hangról  –  hangra
l                   l
lépésről  –  lépésre

Street Dance

Rákász Gergely orgonaművész több mint 1000 koncertet adott Európa- és Amerika-szerte, játszott a világ legemblematikusabb orgonáin a Vatikánban és Washingtonban. Egyedi látásmódja fiatalos lendülettel tölti meg a komolyzenét. Látványkoncertjeivel új műfajt teremtett, amelyben a képzőművészet, a tánc és a színészi játék segítségével tízezrekhez közelítette a műfajt és a hangszert. Hangversenyein nemcsak varázslatos játékával, de a zenetörténet izgalmas és színes meséivel is rabul ejti közönségét.

Tihanyi Ákos európai, ázsiai és amerikai színpadok ünnepelt sztárja, közel 1500 fellépéssel a háta mögött, az egyetlen magyar táncművész, aki Broadway-előadásban szólistaként lépett színpadra. Koreográfusként jegyzi a Madách Színház és a Budapesti Operettszínház legnagyobb és legsikeresebb musicaljeit, valamint a Made in Hungária mozifilmet. Kreatív munkatársa az X-Faktor, a Csillag Születik és A Dal TV-műsoroknak.

Johann Sebastian Bach templomi orgonista volt, műveit gyakorlati célból, Istent mindig referenciapontként kezelve írta. Orgonadarabjaiban azonban előtérbe került az egója, megmutatta, hogy mire képes, ha a hangszerek királynőjével „táncol”. Mesterművei minden próbát kiálltak, évszázadok óta villanyoznak fel fiatalokat és időseket.

A Street Dance (utcai tánc) világa ugyanebből az ösztönös egóból táplálkozik, ahol a táncos maga az életre kelt zene és ritmus. A műsort nevezhetnénk kulturális hídnak generációk között, de itt nem egy biztonságos átkelésről van szó.

A #bachalley projekt 300 évnyi művészeti evolúciót szív egy szingularitásba, amelyben akár egy fekete lyukban, minden korábbi művészeti koncepció atomjaira szakad.

forrás: MTI, Szabadtéri Színpad